Sådan sammenfatter journalisten Steve Kovach fra sitet
Businessinsider et møde for analytikere og journalister i Microsofts hovedsæde
fornylig.
I Kovachs dækning ser det ud som om, at Microsofts CEO,
Sataya Nadella nu tager opgøret med sin forgænger Steve Ballmers strategi om at
satse på devices og services til fordel for Productivity med streg under Windows, Office og Azure som hovedingredienserne.
” I don’t
think of productivity as some narrow thing
you do at work. It’s the software category … We think of it as the core
driver of the use of technology”.
Den beskrivelse fra Nadella, får Businessinsider til at konstatere,
at der ikke er meget ”sex” i produktivitet
- slet ikke i forhold til Apple, Google og Facebooks visioner og
produkter. Men han har fat i den lange
ende, Nadella:
For produktivitet er kernen i teknologianvendelse i vores
arbejdsliv, og dermed hvor pengene til lækkert design, førerløse biler og
virtual reality skal tjenes gennem innovation og udvikling.
Softwarens mulighed for at hjælpe brugerne med at løse en
opgave mere effektivt eller på en ny måde er helt central. Produktivitets-software
er bunsenbrænderen under innovation.
Kovach konstaterer da også, at Microsoft føles som et helt
andet selskab, end det var for relativt kort tid siden, da Ballmer sad ved roret. Uanset hvilken enhed du bruger – og styresystem
– skal Microsoft være der med en app og gøre det nemmere for dig.
Det er konturene af Microsofts vej til informationsteknologiens tredje platform vi ser nu.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar